Tender Matrix

Introductie

Sommige bedrijven ontvangen graag meerdere offertes van een leverancier voor éé product, voor verschillende aantallen en/of verschillende levertijden.

Tot nu toe zouden hiervoor in de +Purchase Portal meerdere aanvraagregels handmatig aangemaakt moeten worden, steeds opnieuw.

Met de nieuwe functie ‘Tender Matrix’ kan het aanmaken van meerdere aanvraagregels geautomatiseerd worden.

Stamgegevens

Bij elk artikel kan een ‘Tender matrix’ gedefinieerd worden.

Open de artikelkaart en klik op de lijst ‘Tender matrix’ aan de rechterkant van het scherm. De lijst met bestaande tendermatrixregels wordt getoond. Klik dan op de ‘Create’-knop links boven de lijst:

Vul de gewenste gegevens in het pop-up-venster in, om een nieuwe regel in de matrix aan te leggen:

De tender matrix is nu beschikbaar als stamgegeven en kan steeds opnieuw gebruikt worden wanneer nieuwe meervoudige offertes aangevraagd moeten worden.

Meervoudig aanvraagregels aanmaken

U kunt nu meerdere aanvraagregels in één keer aanmaken, gebaseerd op de tender matrix, door simpelweg te klikken op de knop ‘Add tenderline’ rechts boven de lijst:

Hiermee wordt het volgende venster geopend:

Selecteer in de linkerkolom de combinaties van aantal en levertijd, die deze keer gewenst zijn of vink Mark all’ aan om alles te selecteren.

Voeg ook de algemene gegevens voor de nieuwe aanvraagregels in aan de rechterkant van het venster: de Offerteaanvraag waaraan de nieuwe regels gekoppeld moeten worden, hun status, het magazijn en eventueel een magazijn extensie.

Klik ten slotte op de knop ‘Add tenderline’ bovenaan. In dit voorbeeld worden er drie nieuwe aanvraagregels aangemaakt, zoals is te zien in de lijst ‘Aanvraagregels’:

In deze aanvraagregels zijn vanuit de matrix de aantallen ingevuld en de gevraagde leverdatum berekend door de levertijd op te tellen bij de actuele datum.

Exact consultant sinds 1998.

Geplaatst in Zo werkt het Getagd met , , , ,

Geef een reactie