Leverancier KPI’s

Aan de leverancierskaart is een rapportagepagina toegevoegd met een uitgebreide lijst van KPI’s, die door het systeem berekend worden op basis van de historie in de database.

Deze pagina is vanuit de relatiekaart eenvoudig op te vragen met de knop ‘Leverancier KPI’s’ rechts bovenaan onder ‘View’.

Met de schuifknop kan geschakeld worden tussen een beknopte lijst met de belangrijkste KPI’s of uitgebreidere lijsten.

In de meest uitgebreide lijst worden de volgende KPI’s getoond:

  • # artikelen – het aantal artikelen dat aan de leverancier is gekoppeld.
  • # artikelprijzen – het aantal inkoopprijzen dat door de leverancier is opgegeven.
  • # goedgekeurd – het aantal gekoppelde artikelen dat door de manager voor deze leverancier is goedgekeurd.
  • % goedgekeurd
  • # artikel in voorstellen – het aantal artikelen waarvoor lopende voorstellen bij deze leverancier bestaan.
  • Gemiddelde levertijd – volgens opgave van de leverancier.
  • Aanvraagregels – het aantal lopende aanvraagregels met artikelen die door deze leverancier geleverd kunnen worden.
  • Voorstellen – het aantal lopende voorstellen bij deze leverancier.
  • # op tijd – het aantal lopende voorstellen dat leverbaar is op of voor de gevraagde leverdatum.
  • % op tijd.
  • # voldoende aantal – het aantal lopende voorstellen waarvan het aangeboden aantal artikelen evenveel of meer is dan het gevraagde aantal.
  • % voldoende aantal.
  • # nieuw – het aantal voorstellen met de status ‘Nieuw’, dus nog niet door de leverancier ingevuld.
  • % nieuw.
  • # aangeboden – het aantal voorstellen met de status ‘Aangeboden’, dus nog niet door de tender manager gecontroleerd.
  • % aangeboden.
  • # geaccepteerd – het aantal voorstellen met de status ‘Geaccepteerd’, dus nog niet besteld.
  • % geaccepteerd.
  • # besteld – het aantal voorstellen met de status ‘Besteld’.
  • % besteld.
  • # afgewezen – het aantal voorstellen met de status ‘Afgewezen’ (door de manager).
  • % afgewezen.
  • # geweigerd – het aantal voorstellen met de status ‘Geweigerd’ (door de leverancier).
  • % geweigerd.
  • Datum laatste voorraadopgave – Wanneer heeft de leverancier het laatst een voorraadstand opgegeven.
  • Laatste invoer – Wanneer is het laatste voorstel door of voor deze leverancier aangemaakt.
  • Laatste wijziging – Wanneer is het laatste voorstel door of voor deze leverancier gewijzigd.

SupplierKPI

Exact consultant sinds 1998.

Geef een reactie